Sådan laver du en Google Shopping opsætning
Det er ikke helt forrykt at hævde, at digital marketing efterhånden er et af de vigtigste – hvis ikke dét vigtigste – punkter i et firmas marketingstrategi. Med Google Shopping, som er et annonceringstiltag udarbejdet af Google Ads, kan du effektivt få dine digitale annoncer på skærmen hos dem, der bruger Google som deres søgemaskine – det vil sige langt de fleste af os.
Først og fremmeste skal du have lavet din google shopping opsætning – og det gør du ved hjælp af Google Merchant Center (GMC)
Google Merchant Center (GMC)
GMC er der, hvor du kan danne dig et overblik over dit produktfeed i Google Shopping. Her uploader du din produktdata fra dit Google Shopping feed og holder styr på dine pågældende produktkampagner og annoncer.
Det kræver ikke andet end en google account at benytte GMC. Du skal derfor ikke ud at investere dyre penge i unødvendige ekstra programmer – det hele kan styres gennem din google konto. Du kan lære mere om opsætningen af Google Shopping, herunder feedregler, på nettet. Her kan du også få personlig rådgivning til præcis din virksomhed og dit brand.
Digital marketing er fremtiden
Vi kommer ikke uden om, at vi lever i en verden, som er på vej til at blive overvældende digitaliseret. Det er en udvikling vi næppe kan bremse, også selvom nogle mennesker finder den skræmmende. Der er ikke andet for end at go with the flow, og vil du gerne være konkurrencedygtig på markedet, må du altså blive dus med digital marketing – papirtrykte reklamer og bannere er ikke længere vejen frem.
En god google shopping opsætning er vejen frem, da utroligt mange mennesker verden over bruger google som deres søgeplatform, og det er derfor genialt, at man kan bruge Google Ads som et led i firmaets digitale marketingstrategi.